No more morgonpromenader!!

Kim och jag ska ju bli nyttiga och ga en morgonpromenix varje morgon..och vi tankte borja idag.. Vilket vi ocksa gjorde. Det var sa skont att komma ut en svang pa morgonen innan det har blivit for varmt.
Tankte att da vaknar vi till lite innan jobbet..
Och vilket uppvak det blev..
Pa de stallen det finns gangbanor har sa ar de gjorda av gjutna betongblock vilket ibland resulterar i en nivaskillnad mellan tva block.
Trott som jag, Jannie, var sag jag inte detta utan lyckades med bedriften att slita av allt skin fran framsidan av stortan, fran nageln tills det blir undersida av tan. Skinfliken fladdrade, blodet rann och det dunkade ordentligt i hela tan.
Snacka om att vakna till fran 0-100 pa en halvsekund.
Helvete vad ont det gjorde!! Svor hogt pa svenska..ingen har fattar ju anda.
Sa har kan det ga om man forsoker vara duktig! Det kan ga kappratt at h-vete..
Gick hem och Kim plastrade om tan med dubbla plaster.
Efter nagon timme ar det dax igen..jag tappar balansen nar vi malar och krockar tan exakt dar den ar helt sonder  sen innan. Da svartnade det for ogonen kan jag lova! Gjorde det ens sa har ont nar jag brot tan bredvid stortan for en herrans massa ar sedan? Inte vad jag kommer ihag...det har ar varre!
Stortan gjort sa satans ont att jag har gjort fula miner och sagt fula ord hela dan. Det dunkar i hela tan och varker upp i foten.
Tog en anti-varktablett for nan timme sen och det hjalpte i alla fall lite, aven om det ar langt ifran ett halleluljah moment..

Fotograferade tan direkt efter promenaden, men jag tanker inte ladda upp den bilden. Kollade pa den i storre format pa datorn nyss och det ser bara sa jeeevla ackligt ut. Sa den bjuder jag inte pa :P

Arbetsdagen ar slut for idag. Bara 4 arbetsdagar kvar!

Kommentarer
Postat av: Matts

Jag kommer ihåg, det är bara riktigt tuffa brudar som klarar att sparka av sig tån själv.kommer du ihåg att foten blev blå upp till ankelen och att jag inte fick säga något till morsan. Akut besök blev det sedan å kryckor och att du skulle gå i fot riktga skor till det hade läkt. Vad var det där dyra fot riktiga skorna hette, var det Converse, svarta var dom i alla fall.



Jag fixar kryckor med dubb tills flyget landar.

Kram Matts

2009-10-15 @ 08:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0